Online kampaň pro očistnou kúru Trizones
Případová studie
Ozdravná kúra postavila na nohy i klientův e‑shop
Klient šest měsíců provozoval nový internetový obchod a zajímal se o akviziční kampaň – potřeboval zvýšit prodej atraktivního produktu na vlastním e-shopu. Co našeho pacienta trápí, jsme poznali hned, ale jakou mu naordinovat léčbu?
1. Z jednoduchého zadání jsme formulovali 2 konkrétní cíle
Chvilku jsme si povídali, prozkoumali jsme různé statistiky a nakonec jsme společně s klientem pro onlinovou kampaň definovali 2 cíle:
- Získat nové zákazníky s konverzí z vlastního přímého prodejního kanálu – zdvojnásobit stávající nákupy
- Využít synergického efektu kampaně i v nepřímých prodejních kanálech u distributorů – zdvojnásobit obvyklé prodeje
2. Komplexní léčba – výběr kanálů
Potřebovali jsme rozšířit povědomí o produktu. K propagaci očistné kúry jsme se rozhodli využít hned několik kanálů – s cílovou skupinou jsme komunikovali na:
- vlastním e-shopu a na stránkách specializovaných webů
- stránkách odborných časopisů
- sociální síti Facebook
- nejčtenějším lifestylovém portálu v ČR
- v inzertních sítích Google a Seznam
3. Vybrali jsme vhodné nástroje pro úspěšnou léčbu
Od začátku jsme věděli, že hledáme jen logické a dobře měřitelné cíle a k přesnému měření potřebujeme řadu onlinových nástrojů:
- Google analytics
- Nastavení elektronického obchodu v GA
- Měřitelnost košíku
- Nutnost značkování odkazů a událostí
4. Doporučení do budoucna
Z každé kampaně se člověk poučí a důležité je nové znalosti v budoucnu využít. Proto jsme jasně pojmenovali co se nám v kampani povedlo a co příště uděláme třeba trochu jinak.
Použité nástroje a kanály pod drobnohledem:
- Vytvoření PR článku o produktu s důrazem na důkazy – reference
- Publikování PR článku na blogu klientova e-shopu
- Vytvoření příspěvků na facebookové stránce klienta a jejich propagace
- Umístění PR článku s odkazem do e-shopu na hojně navštěvovaném portálu super.cz
- Sběr návštěvníků z portálu super.cz do remarketingových seznamů
- Vytvoření a optimalizace PPC kampaní na remarketingové seznamy s akční nabídkou na produkt propagovaný v článku
- Vyhodnocení kampaně prostřednictvím Google Analytics
Důkaz, proč je důležité měřit a vyhodnocovat:
Díky měření a soustavnému sledování kampaně jsme zvýšili obraty a objevili další možnosti pro zlepšení a navýšení obratů, které jsme klientovi doporučili:
- Pracovat s lidmi, kteří nedokončili objednávku
- Přidat další možnost levné dopravy
- Rozšířit platební možnosti e-shopu o platbu kartou
- Věnovat se novým zákazníkům prostřednictvím newsmailingu
- Provést drobné změny na webu s ohledem na uživatele
Potřebujete funkční online kampaň?
Obraťe se na nás!
Zajímá vás víc? Přečtěte si další případové studie